Zuid Tanzania - Reisverslag uit Lindi, Tanzania van Lisa - WaarBenJij.nu Zuid Tanzania - Reisverslag uit Lindi, Tanzania van Lisa - WaarBenJij.nu

Zuid Tanzania

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisa

07 April 2016 | Tanzania, Lindi

Zo beste lezer, het is weer eens tijd voor mijn een na laatste blog. Ik lig hier op een strandbedje op een van de mooiste stranden waar ik ooit geweest ben, redelijk aangeschoten van de biertjes waar we tijdens de lunch aan mee begonnen zijn, te balen van het zware leven wat ik heb. Eens kijken of de blogs NOG grappiger en leuker worden als ik tipsy ben. Of met meer spellingsfouten.

Ik was in Moshi gebleven waar ik moederziel alleen zonder Marit was omdat zij op safari was. Uiteindelijk heel veel gesolliciteerd wat tot op heden helaas niks heeft opgeleverd. Verder met een Japanner wezen lunchen, met het personeel van het hotel mango’s gegeten en met een oud hippie stel uiteten geweest. Was wel grappig, zij kwamen vragen of ik een leuk restaurant wist en aangezien wij al 4 keer in hetzelfde restaurant pizza/burger waren gaan eten kon ik alleen die aanbevelen. Aangezien ik zo lonely was vroegen zij me mee om te eten. Het was een Duits stel, hij met lange grijze baard en zij in een paarse soepjurk, al 3 jaar aan het rondreizen in Afrika. Ik lag daar als een prinsesje op een tweepersoonskamer (omdat Marit er niet was) en zij sliepen in een stapelbed op de dorm naast me. Heel leuk om hun te leren kennen. Verder waren die dagen niet zo leuk omdat ik ziek was en ik Marit natuurlijk verschrikkelijk miste en Moshi echt een shitstad is. Blij toen ze terug was dus en al haar verhalen te horen over de safari (wat heel leuk was alleen was ze met een gezin wat wat minder gezellig was). De volgende dag toch nog daar gebleven omdat ik nog steeds niet lekker was en niet op die manier zolang in een bus wilde zitten.

De dag daarop zijn we wel naar het zuiden door gereisd. De eerste bestemming was Morogoro, waar je heel mooi kan wandelen in de bergen en vervolgens in een heel decadent hotel hebben gezwommen. De volgende dag zijn we of safari naar Mukumi National Park geweest voor twee dagen. Ook wel little Serengeti genoemd en ik snapte de vergelijking wel. Een heel mooi park en weer heel veel beesten gezien (giraffe, olifanten, pumba’s, empalla’s, apen, zebra’s, jakhals, gnoe’s en alle vogels niet te vergeten). Hierna hebben we een nachtje in het stadje Mukumi geslapen. Ook wel een grappig verhaal. We kwamen hier helemaal gesloopt aan na een lange reis en wilden alleen maar snel een hostel vinden om onze tas te droppen en ergens lekker te gaan eten. De volgende ochtend moesten we toch weer om 5 uur op om verder te reizen. We liepen het eerste hostel binnen wat we zagen en dat was echt een craphol. En dan niet zoals ik al vaker gehad heb hier met vieze lakens, kakkerlakken en een lucht waar je niet goed van wordt, maar echt gewoon een craphol. Toch kon het ons die ene nacht even niet meer schelen dus wilden al ja zeggen. Toch vroeg ik even waar de douche was en vervolgens liet de mama een put in de grond zien waar je met een emmertje water uit moest halen en vervolgens een bucketshower kon nemen. Dit ging dus wel te ver en zijn we toch maar even verder gaan zoeken. Twee deuren verder was een prima hostel voor 2 euro meer dus dat was ook weer een wijze les.

De volgende dag dus weer vroeg weg om naar Uzungwa National Park te gaan. Hier heb je heel veel mooie watervallen en oa de hoogste waterval van Tanzania waar je ook in kunt zwemmen. Heel veel gewandeld hier en dit werd dus beloond met een heerlijke duik. De omgeving was echt prachtig met apies en een leuke gids dus een hele goede keuze om hierheen te gaan. Hierna zijn we door verder naar het zuiden gereisd; een van de zuidelijkste puntjes Songea. De reis hierheen was 10 uur, maar een eitje voor hier want we zaten in een redelijke bus met wat beenruimte en zonder kinderen op schoot. Daarnaast was de omgeving echt super mooi door de bergen heen, aapjes langs de weg en midden door het ‘’echte’’ Afrika heen. Echt wat ik weer herkende van Rubya dus voor mij leuk weer te zien na alle toeristische steden waar we tot dan geweest waren. Jammer was het alleen dat we een dagje in Songea als tussenstop gepland hadden waar echt geen F** te beleven viel. Die dag hebben we dus maar een beetje rondgelopen, gegeten, gedronken en de reis de volgende dag geregeld.

Die reis was wel een echte ramp. We moesten 14 uur in een bus met opgetrokken knieën zitten, op een onverharde weg en de bus was overvol. Ooh, en de buurman had een haan op schoot. Halverwege kwamen we nog vast te zitten en ik dacht dat we er nooit zouden komen. Uiteindelijk, laat in de avond, kwamen we aan in Masasi waar we in het donker zo snel mogelijk een hostel geregeld hebben om vervolgens de volgende ochtend vroeg door te gaan naar Lindi beach. Eindelijk weer bij de zee, in het zuiden van Tanzania. Heel mooi plaatsje waar we lekker twee dagen aan het strand hebben gelegen en spelletjes gedaan. Af en toe was er helaas wat regen en zat alles onder de blubber wat niet altijd goed was voor mijn humeur. Ik kon bijvoorbeeld de jongetjes hier echt niet meer hebben die continue om je heen komen hangen en vertellen dat ze van je houden en mzungu blijven roepen. Vooral omdat we daar in bikini lagen. Op een gegeven moment (na ze 10x in het Swahili weg gestuurd te hebben) riep ik dus heel hard FUCK YOU! Vanaf toen hoorde ik overal in het dorp Fuck you too. Gezellig dus, tijd om hier weg te gaan.

De volgende bestemming was Kilwa Masoko waar we nu dus al drie dagen zijn. En wat een paradijsje is het hier. We hebben echt het goedkoopste hostel ever, en het strand is echt geweldig. We liggen hier de hele dag in een luxe resort waar we super lekker kunnen eten (en drinken dus hihi) en dan s avonds gaan we terug naar ons goedkope hostelletje. Verder hebben we gister fietsen gehuurd en helemaal langs de kust gefietst langs de Mangrove. Vandaag zijn we heel cultureel bezig geweest omdat we een tour hadden naar Kilwa Kiswane waar oa de Arabieren en Portugezen zijn geweest en heel veel moskeeën hebben achtergelaten die mooi bewaard zijn gebleven en inmiddels op de UNESCO erfgoedlijst staan. Heel bijzonder een keer hier, in Tanzania, deze architectuur te zien en van een gids alle verhalen hierover te horen. Verder hier leuke mensen ontmoet die ook al een tijd in Tanzania zijn en vrijwilligerswerk doen. Leuk om hun verhalen te horen en wat een wereldverbeteraars het zijn.

Morgen is het plan naar Zanzibar te gaan waar Milou en Hannah (andere co’s) al zijn waar we nog een weekje met hun gaan chillen/feesten/duiken. Wel weer een lange reis voor de boeg dus morgen maar waar ook nog een hele mooie week afsluiting te wachten staat voor ik weer terug naar jullie kom. Als ik zo op kijk naar het mooie strand hier, mn koude biertje en de avonturen die ik hier beleef wil ik toch ook weer helemaal niet weg. Maar toch heb ik heeeel veel zin om jullie allemaal weer te zien. Dus voor wie tijd en zin heeft: zaterdag 16 april om 17:55 landen we op schiphol;) En anders tot heel snel en er komt vast nog 1 afsluitend blog aan na mijn laatste weekje Zanzibar. Baadayeeeeeeee!

  • 07 April 2016 - 19:27

    Margot Lemmens:

    Nou, leuk verhaal weer hoor en ik merk niet dat je tipsy bent! Haha!
    Geniet van je mooie laatste daagjes aan het strand en wij kijken uit naar je terugkomst volgende week!

  • 07 April 2016 - 22:19

    Suuz:

    Hi Lies, wat heerlijk dat jullie (over het algemeen) even lekker kunnen genieten! Nog een weekje en dan zal je een flinke cultuurshock te verwerken krijgen! Wij zijn in ieder geval blij om je weer te zien na al die maanden! Ik zal je blogs wel gaan missen hoor, misschien moet je die maar gewoon doorzetten

  • 07 April 2016 - 22:20

    Suuz:

    Laatste regel is in mn vorige bericht verdwenen: Geniet er nog even lekker van en tot snel! X

  • 08 April 2016 - 09:44

    Pauline:

    Haha gekke avonturen weer meegemaakt. Wordt weer wennen hier in Nederland, wat toch wel hèèl dichtbij gaat komen! Fijn voor ons, minder leuk voor jullie! Geniet er nog even van en tot snel! x van je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Lisanne gaat drie maanden ontwikkelingshulp doen in Rubya, Tanzania. Hierna gaat zij nog 2 maanden rondreizen en oa Kilimanjaro beklimmen.

Actief sinds 25 Nov. 2015
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 83104

Voorgaande reizen:

25 November 2015 - 31 December 2015

Lisanne in Tanzania

Landen bezocht: